تبلیغات
آموزش درس عربی - درس دوم از کتاب عربی نهم ( آشنایی با .... )

درس دوم از کتاب عربی نهم ( آشنایی با .... )

خیلی وقت ها ساده ترین موارد به سخت ترین ها تبدیل می شود . چرا که نگاه ما به دنبال بهترین ها است و گاهی یادمان می رود که بهترین ها را در ساده ترین ها می توان یافت . 

وقتی بحث روش تدریس این درس شد ، روش های مختلفی عنوان گردید که همگی به نوعی یادآور آموزش وزن کلمات در کتاب سوم راهنمایی سابق بودند . 

مبحثی که درهمین وبلاگ قبلا به آن پرداخته شده و روش قدیم آن را می توانید با کلیک برروی تصویر زیر ببینید . 

Image result for ‫وزن کلمات‬‎



اما موضوع این است که قرار نیست من با روش سابق این مبحث را آموزش بدهم . بلکه قرار است دانش آموز من بداند که اصلا : 

1- چرا باید کلمات را باوزن های مختلفشان یاد بگیرد ؟ 

2- این کلمات با وزن های مختلف چه ارتباطی می توانند به هم داشته باشند ؟ 

3- آیا با توجه به بخشی که در فن ترجمه آمده ، دانش آموزم می تواند بگوید که کلمات ( قَنَلَ  . یقتُلُ . قاتل . مقتول ) با همدیگر چه تفاوت معنایی دارند ؟ 

4 - آیا بعد از آموزش این بخش دانش آموز عزیز من میتواند این جملات را به شکل درست خودش ترجمه کند ؟ 
     
 الف ) مَن نَصَرَ أبی ؟  

ب ) هل مِن ناصرٍ یَنصُرُنی ؟  

ج ) أین رسالةٌ مکتوبةٌ ؟   یا  مَن رأی رسالةً مکتوبةً ؟ 


با تمام این موارد نکاتی را عزیزان بیان کردند که دیدن و خواندنشان خالی از لطف نیست . که البته در این مباحث ، بخش روش تدریس ها حذف شد تا همکاران گرامی بتوانند با شیوه  های خلاقانه به تدریس بپردازند . 

چکیده فایل  این مباحث بعد تایید استاد عباچی 

                                                 دانلود فایل پی دی اف 



لازم به ذکر است که بخش اول این مبحث توسط استاد تایید نشده است . این بخش درابتدای فایل بارنگ قرمز مشخص است . 




موضوع: عربی نهم، یادگیری . روش های تدریس . طرح درس، آموزش عربی پایه نهم،
[ شنبه 23 خرداد 1394 ] [ ساعت 15 و 54 دقیقه و 54 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]