ارسال دوکلیپ از کلاس های مدرسین کشوری .


شروع دوره های مدرسین کشوری عربی پایه نهم 

دوره های مدرسین کشوری عربی پایه نهم از روز 29مردادماه شروع شده و دور اول آن تا تاریخ 1شهریور ماه بوده و دور بعدی از تاریخ سوم شهریور الی 6شهریورماه برگزار می شود . 

باتشکر از آقای عباسی که زحمت ارسال کلیپ هایی از این کلاس ها را دارند دو کلیپ تقدیم عزیزان می شود . 
همکاران گرامی می توانند با کلیک برروی تصاویر فایل مربوط را دانلود نمایند . 

نحوه آموزش فعل نهی

چگونگی تدریس فعل نهی 

روش کار درمدارس خاص

کیفیت کار اضافه برکتاب درمدارس خاص 


 






موضوع: دانش افزایی دبیران عربی، آموزش عربی پایه نهم، عربی نهم، کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی، نقل قول هایی از استاد اشکبوس،
[ جمعه 30 مرداد 1394 ] [ ساعت 21 و 14 دقیقه و 32 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

سرود اولین درس کتاب عربی نهم

درجلسه دبیران عربی منطقه 2 که تحت عنوان بررسی کتاب عربی نهم و روش تدریس درس چهارم با حضور استاد اشکبوس صورت گرفت ، شعر أبدأ بسم الله .... که اولین درس کتاب نهم می باشد توسط دانش آموزان پایه هفتم مدرسه راهیان فضیلت اجرا گردید . 

باسپاس از این دانش آموزان عزیز همکاران می توانند فایل سرود را با کلیک برروی تصویر زیر دانلود نمایند . 





موضوع: آموزش عربی پایه نهم، عربی نهم، کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی،
[ سه شنبه 27 مرداد 1394 ] [ ساعت 17 و 25 دقیقه و 21 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

کاربرد ما إن ....... حتی

ما إن دخل الاستاذ فی الصف حتی قام الطلاب

بمحض اینكه استاد وارد شد دانش اموزان ایستادند

ما نافیه

ان زایده

حتی یعنی الا

ما و حتی جمله رو مثبت میکنه

داخل نشدند مگر اینکه دانش اموزان ایستادند یعنی بمحض وارد شدند ایستادند . این یک اصطلاح است .

حتی سه نوع داریم

جاره

عاطفه

ابتداییه  . 

 ما حتی جاره داریم که با ان مقدره و فعل مضارع مسامحتا میگویم حتی ناصبه

حتی نصب نمیده با ان مقدره میاد و ان مضارع رو نصب میده  .

حتی با ماضی میشه حتی ابتداییه است . اکلت السمکَ حتی رأسَها

ماهی رو خوردم حتی سرش رو . این عاطفه است .  اگر کلمه حتی نیامده بود ، رأس بدل محسوب می شد . تفاوت معطوف و بدل وجود حرف عطف است .

أدرس حتی أنجح . حتی أنجح که حتی نجاحک است

جارو مجرور متعلق به أدرس است . حتی با مصدر مؤول میشه جار مجرور

برای ساختن مصدر مؤول مصدر فعل را به فاعلش اضافه میکنیم.

سوال :  اگر چنین باشد تمام جملات ناصبه به تاویل رفته و دیگر حتی منصوب نیست و این امکان ندارد.

پاسخ : در ظاهر منصوب است اما در معنا و تأویل این چنین است .

در مورد اینکه حتی خود ناصبه است یا خیر دو نظر وجود دارد

بصریون معتقدند که حتی به تنهایی جر دهنده نیست بلکه به وسیله ان مقدره عمل می کند

کوفییان گویند خیر چنین نیست حتی خود عمل می کند نصب در افعال جر در اسما    





موضوع: دانش افزایی دبیران عربی،
[ پنجشنبه 22 مرداد 1394 ] [ ساعت 14 و 42 دقیقه و 25 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

نکاتی جهت دانش افزایی

کم ساعةً  یعنی چندساعت ؟ 

اما کمِ الساعةُ ؟ یعنی ساعت چند است ؟ 

................................................................

الأسماک ذهبت درمتن علمی صحیح می باشد . و اگر بیاید الأسماک ذهبن ؛ غلط علمی است . 

اما چنانچه این مورد در داستان ها به کار رود مشابه کتاب کلیله دمنه ابن مقفع ، دراینجا صنعت تشخیص به کار رفته یعنی جان بخشی و آنها را مشابه انسان ها فرض کرده که صحبت می کنند . 

دراین حالت می توان گفت : الأسماک ذهبت . الأسماک ذهبن  و هردو مورد صحیح ی باشند . 

................................................................

درزبان عربی کلمه به نام دارم و داشتم ، وجود ندارد و برای گفتن آن از کلماتی مانند : 

عندی  .  لی  .  لدیّ   .... استفاده می کنند . 

کان لـ......   یعنی  داشت یا داشتی یا داشتم براساس ضمیر یا اسمی که بعد از لـ... می آید . 

.......................................................






موضوع: دانش افزایی دبیران عربی،
[ پنجشنبه 22 مرداد 1394 ] [ ساعت 09 و 21 دقیقه و 12 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

مباحث صرفی نحوی کتاب نهم

اززمانی که کتاب نهم برروی سایت دفتر تالیف قرار گرفت به شکل غیرقابل استناد و تنها 4 درس . همکاران در گروه های مجازی شروع به بررسی دروس کتاب نمودند . از ترجمه گرفته تا سوالاتی که در آن اختلاف نظر وجود داشت . 
اما برخی سوالات به لحاظ صرفی نحوی بررسی گردید که نکات آمده در آن می تواند دبیر را در نوشتن درک متن کوتاه جهت آزمون ها یاری برساند . 

درس اول تا پنجم در گروه دبیران عربی واتساپ و دروس 6-7-8 در گروه دبیران عربی شهر تهران در تلگرام بررسی شده . 

این سوالات به محض تایید پاسخ ها از سوی یکی از مؤلفین و اساتید برروی وبلاگ قرارداده خواهد شد . و به احتمال قریب به یقین با شروع دوره های مدرسین کشوری همراه خواهد بود . 




موضوع: دانش افزایی دبیران عربی، آموزش عربی پایه نهم،
[ پنجشنبه 15 مرداد 1394 ] [ ساعت 16 و 04 دقیقه و 25 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

آموزش درس سوم از عربی نهم . فعل امر با استفاده از فیلم آموزشی

جهت ورود به آموزش فعل امر (درس سوم از عربی نهم ) میتوان از این فیلم  که درقالب مسابقه تهیه شده استفاده کرد . 

برای دانلود فیلم برروی تصویر کلیک کنید . 





موضوع: آموزش عربی پایه نهم، کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی،
[ پنجشنبه 1 مرداد 1394 ] [ ساعت 18 و 57 دقیقه و 39 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

دریافت فایل کتاب راهنمای معلم عربی نهم

برای دریافت هر بخش از راهنمای معلم برروی لینک مربوط به آن کلیک نمایید . 





این بخش شامل طرح درس روزانه و سالانه . بارم بندی نوبت اول و دوم ونحوه ارزشیابی می باشد . 




این بخش شامل نمونه سوال امتحانی نوبت اول و دوم . توضیحات مشترک درتدریس همه دروس کتاب نهم . معرفی درس ها . ویژگی کتاب نهم و الگوی پیشنهادی جهت تدریس بخش های هفتگانه کتاب می باشد . 




این بخش شامل محتوای کتاب و چگونگی آموزش دروس 1-3 می باشد . 




بخش چهارم به نحوه آموزش دروس 4 -7 اشاره دارد . 



و بخش پنجم و آخرین بخش به آموزش دروس 8 - 10 می پردازد . 


برای دریافت کتاب های دیگر ( هفتم . هشتم .  کتاب نهم . راهنمای معلم هشتم )  اینجا کلیک کنید . 




موضوع: فایل کتب و تصاویر عربی،
[ پنجشنبه 1 مرداد 1394 ] [ ساعت 17 و 17 دقیقه و 57 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]