تبلیغات
آموزش درس عربی - مطالب خرداد 1398

آزمون 20 نمره ای ترم دوم عربی یازدهم رشته انسانی به همراه پاسخ نامه


آزمون 20 نمره ای ترم دوم عربی یازدهم رشته انسانی به همراه پاسخ نامه 

همکاران و دانش آموزان عزیز می توانند برای استفاده از این ازمون  با کلیک بر روی نوشته فایل پی دی اف آزمون را دریافت نمایند . 

همانطور که می دانید بارگزاری این فایل ها بر روی وبلاگ ها و فضاهای مجازی فقط با آوردن مقدمه و ارجاع به منبع اصلی یعنی وبلاگ نویسنده امکان پذیر می باشد و در غیر این صورت به لحاظ شرعی و قانونی صحیح نیست . 


                                                  جهت دریافت آزمون اینجا کلیک نمایید . 

                                            جهت دریافت پاسخ نامه اینجا کلیک نمایید . 





موضوع: نمونه سوال عربی 11 انسانی، پاسخنامه،
[ سه شنبه 28 خرداد 1398 ] [ ساعت 13 و 01 دقیقه و 55 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

آزمون نوبت دوم عربی پایه دهم خرداد 98 همراه با پاسخ نامه


آزمون 20 نمره ای ترم دوم عربی دهم رشته انسانی به همراه پاسخ نامه 

همکاران و دانش آموزان عزیز می توانند برای استفاده از این ازمون  با کلیک بر روی نوشته فایل پی دی اف آزمون را دریافت نمایند . 

همانطور که می دانید بارگزاری این فایل ها بر روی وبلاگ ها و فضاهای مجازی فقط با آوردن مقدمه و ارجاع به منبع اصلی یعنی وبلاگ نویسنده امکان پذیر می باشد و در غیر این صورت به لحاظ شرعی و قانونی صحیح نیست . 

                                                  جهت دریافت آزمون اینجا کلیک نمایید . 

                                            جهت دریافت پاسخ نامه اینجا کلیک نمایید . 




موضوع: آزمون پایه دهم . علوم انسانی، پاسخنامه،
[ دوشنبه 27 خرداد 1398 ] [ ساعت 21 و 14 دقیقه و 38 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

آزمون نهایی پایه دوازدهم رشته انسانی خرداد 98 + تصاویر پاسخ نامه



آزمون نهایی دانش آموزان انسانی  در تاریخ 20 خرداد 98 

فایل پی دی اف این آزمونو تصویر پاسخ نامه بارگزاری میشود سپس  مواردی چند در پایان تصاویر توضیح داده میشود .
 دانش آموزان عزیز لطفا به توضیحات امده در انتهای تصاویر دقت کنند . 

جهت دریافت فایل پی دی اف سوالات بر روی کلمه آزمون کلیک نمایید . 

تصاویر پاسخ نامه 



توضیحاتی چند در خصوص این آزمون 

1- در بارم بندی این ازمون ( 5.25 به درس 5 ) . ( 4.5 به درس 4 ) . (3نمره به درس 3) . (2.75 نمره به درس 2) . (3.75 نمره به درس 1) و (0.75 نامعلوم) اختصاص یافته بود و البته که تمام این بارم ها تنها متعلق به درس نبوده بلکه شامل تمارین . اختبر نفسک ها . حول النص و... می شد و در برخی موارد هم به شکل ترکیبی دروس 

2- این آزمون به نسبت آزمون مربوط به دانش آموزان ریاضی تجربی از سطح دشوارتری برخوردار بود و اگر دانش آموزی خوانش کتاب را فقط موکول به شب امتحان کرده باشد از این آزمون نمره قبولی 10 را نمی توانست بیاورد . 

3- در سؤال اول ترجمه واژه ها از دانش آموز خواسته شده که دو واژه آن فعل می باشد ( قرّر . مرّت ) . و با توجه به اینکه دانش آموز در سؤال 8 هم می بایست ترجمه أفعال را بنویسد به نظرم بهتر می آمد که در این بخش ازکلمات دیگری همچون مصدر استفاده می کرد . 

4- در سؤال 5 مربوط به ترجمه فقط 4 جمله از 11 جمله مربوط به متن دروس بود و مابقی به بخش تمارین و اختبر نفسک تعلق داشت و این برای دانش آموز ضعیف و متوسط به پایین سخت بود . مضاف براینکه در همین سؤال به عبارت شماره 11 با وجود ( فعل مضارع یُشجِّع . ترکیب وصفی اضافی فریقهم الفائز . حال فرحین . مفعول مطلق تأکیدی تشجیعا ) فقط نیم نمره بارم اختصاص یافته که معلوم نیست دانش آموز از کدام بخش دقیقا باید نمره بگیرد به خصوص که در راهنمای تصحیح این بارم بندی هم ریز به ریز نشده است . 

5- سوال 6 و 7 که در مجموع 1.5 نمره بارم دارند بازهم 1.25 بارم مربوط به تمارین و فقط 0.25 آن از متن درس می باشد . 

6- سوال 8 عبارت الف از تمرین و عبارت ب و ج از متن درس 3 و 4 با تغییراتی که در آنها اعمال شده ، طراحی شده اند و فعل ( کان قد شاهد ) در عبارت ج افزوده شده از تمارین است ( البته نمونه تمرین مربوط به ترجمه فعل در شکل ماضی بعید ) 

7- سوال 9 گزینه الف در بخش ( حول النص ) درس 4 آمده بود که در آنجا دانش آموز بین کلمه ( الثعالب . الفئران ) می بایست یکی را انتخاب کند اما در امتحان کلمه الفئران آمده بود و به جای آن جای فعل جمله خالی شده بود . و البته که با آوردن دو فعل ( یهجم ) به شکل مجزوم و منصوب ، حواس دانش آموزانی که مبحث قواعد را خوانده اند در این خصوص ، را پرت می کرد که حالا کدامش درست است و کلا از فکر ( تهجم ) بیرون می آمد . 
و گزینه ب را هم من به این شکل در کتاب ندیدم فقط فعل ( ذکر ) در جدول درس 3 آمده است . و دانش آموز می بایست با تکیه بر قواعد خوانده شده در کلاس هشتم و تکرار آن در کلاس های نهم تا دوازدهم به سوال پاسخ می داد . 

8- و اما در سؤال 10 که به راستی برای دانش آموز ضعیف و متوسط پایین سؤالی سنگین بود . پیدا کردن 6 مورد در 3 جمله و البته با تأکید بر اینکه اسم و خبر حروف مشبهه به شکل اسم ظاهر باشد ترجیحا ، اما در این آزمون می بینیم که خبر حرف مشبه ( إنّ ) فعل ( جعلنا ) می باشد و اسم آن هم که البته در آزمون نخواسته بود ( نا ) به شکل ضمیر متصل و البته ادغام شده در ( إنّ ) می باشد . 
و بعد هم چیدا کردن حال در جمله ای که اسلوب استثنا را دربرگرفته . 

9- رسیدیم به سؤال 11 . گزینه الف این سؤال از تمارین درس 4 می باشد که کتاب آنجا از دانش آموز خواسته تا ترجمه صحیح را انتخاب کند و بعد هم مفعول مطلق را بیابد . و حالا دانش آموز علاوه بر پیدا کردن مفعول مطلق می بایست کلمه( الملائکة ) را هم به عنوان نایب فاعل مشخص می کرد . و برگه های تصحیح شده نشان از غلط نوشتن حداقل دو سوم از دانش آموزان داشت . 
و گزینه ب این ازمون هم از تمارین درس 5 می باشد که بازهم این سوال به شکل انتخاب صحیح التحلیل الصرفی والإعراب بوده و اما در اینجا دانش آموز می بایست خودش تشخیص می داد مضاف براینکه حرف مشبه ( لیت ) هم بر سرجمله افزوده شده بود و کلمه ( الرجل  : مبتدا ) را به شکل ( اسم لیت ) در آورده بود . و جالب تر این سؤال این بود که از دانش آموز عیّن المحلّ الإعرابی خواسته اما درپاسخ نامه ( الإعراب ) آورده و قاعدتا اگر دبیری غیر مرتبط به درس عربی برای تصحیح برگه ها به حوزه امتحان نهایی برود حق دانش آموزان ضایع خواهد شدمنطبق با برگه پاسخ نامه . 

10- و در پایان بخش درک مطلب که فقط دو سطر بود و 3 سؤال اول آن فقط از همان عبارت اولیه طرح شده بود و سپس برای سوال چهارم دانش آموز می بایست کلمه ( أمام ) را در انتهای خط اول پیدا می کرد و.. 

11- پاسخ سوال 1در فعل ( مرّت) مفرد می باشد درحالی که در پاسخ نامه به شکل جمع آمده است 

خب . ظاهرا با این امتحان می بایست سال بعد وقت بیشتری برای تمرین بر روی حفظ ترجمه ها در بخش تمارین گذاشته بشود و اگر دبیری هم بوده که در قسمت تمارین تمام جملات را عیّن الإعراب نکرده ( در سال قبل ) حالا امسال تکلیف خودش و دانش آموزانش مشخص است . 

آقا . خانم . دانش آموز گل
 لطفا کتاب را واو به واو ببلعید . امسال که گذشت برای دانش آموزان بعد از این در رشته انسانی 







موضوع: نمونه سوال عربی 12 انسانی، پاسخنامه،
[ سه شنبه 21 خرداد 1398 ] [ ساعت 07 و 58 دقیقه و 26 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

آزمون های نهایی پایه نهم خرداد ماه 98


برای دریافت هر آزمون بر روی نام استان مربوط به آن کلیک نمایید . 
پاسخ نامه ازمون عربی نهم شهر تهران به صورت تصویر بعد از فایل آن قرار می گیرد . 






پاسخ نامه تهران 




موضوع: پاسخ نامه نمونه سوال عربی نهم، نمونه سوال عربی پایه نهم،
[ سه شنبه 14 خرداد 1398 ] [ ساعت 15 و 14 دقیقه و 06 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

آزمون ترم دوم عربی 11 تجربی ریاضی خرداد 98 + پاسخ نامه



آزمون 20 نمره ای ترم دوم عربی یازدهم رشته های تجربی و ریاضی  به همراه پاسخ نامه 

همکاران و دانش آموزان عزیز می توانند برای استفاده از این ازمون  با کلیک بر روی نوشته فایل پی دی اف آزمون را دریافت نمایند . 

همانطور که می دانید بارگزاری این فایل ها بر روی وبلاگ ها و فضاهای مجازی فقط با آوردن مقدمه و ارجاع به منبع اصلی یعنی وبلاگ نویسنده امکان پذیر می باشد و در غیر این صورت به لحاظ شرعی و قانونی صحیح نیست . 

                                              جهت دریافت آزمون اینجا کلیک نمایید . 

                                 جهت دریافت پاسخ نامه اینجا کلیک نمایید . 




موضوع: نمونه سوال عربی 11 مشترک، پاسخنامه،
[ دوشنبه 13 خرداد 1398 ] [ ساعت 13 و 20 دقیقه و 34 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]

آزمون نهایی دوازدهم رشته تجربی ریاضی خرداد 98


آزمون نهایی دانش آموزان تجربی ریاضی در تاریخ 9 خرداد 98 

تصاویر این آزمون بارگزاری میشود و مواردی چند در پایان تصاویر توضیح داده میشود . دانش آموزان عزیز لطفا به توضیحات امده در انتهای تصاویر دقت کنند . 

                      





توضیحات مربوط به سوالات 

سوالات ، سوالاتی خوب و روان می باشد و انتظار می رود دانش آموزانی که در کلاس به دقت گوش داده ودر طول سال هم درس را خوانده اند نمره 20 و نهایتا 19.75 را دریافت کنند . 
اما مواردی که نیاز به دقت داشت : 

تا سوال 5 ( گزینه آخر ) تمام عبارات مطابق با کتاب درسی است و دانش آموز ولو کتاب را حفظ کرده باشد باید پاسخگو باشد و فقط گزینه ( ک ) در سوال 5 است که عبارت با کمی تغییر آمده 

سوال 6 هر دو گزینه الف و ج مفعول مطلق تاکیدی می باشند که در ترجمه از قیدهای ( بی گمان . قطعا . حتما ) استفاده میشود و عبارات عینا کتاب درسی است . 
در گزینه ب دانش آموز می بایست به ترجمه ( کان + فعل مضارع ) دقت می کرد و گزینه ترجمه ای ماضی استمراری را تیک میزد . 
و گزینه آخر هم که لای نفی جنس است و ترجمه ( هیچ ... نیست ) مدنظر بوده 

سوال 7 دقیقا عبارات کتاب است و گزینه الف آن از بخش اعلموا انتخاب شده است . 

سوال 9 فعل ها می بایست با توجه به کاربردشان در جمله ترجمه شود 
گزینه الف شماره 1 ( فعل نهی ) شماره 2 ( مستقبل منفی ) 
گزینه ب شماره 1 ( فعل شرط که به شکل مضارع التزامی ترجمه میشود ) و شماره 2 ( قد + فعل ماضی ) به شکل ماضی نقلی 
گزینه ج شماره 1 ( فعل امر ) و شماره 2 ( لیت + فعل مضارع ) به شکل مضارع التزامی ترجمه میشود 

سوال 10 . پیدا کردن مستثنی منه از اهداف کتاب نبوده و در آزمون نهایی هم قاعدتا نمی بایست سوالی از آن مطرح میشد اما با توجه به اینکه عینا از همان تمرین کتاب انتخاب شده که یافتن مستثنی منه را می خواسته بنابراین نمیتوان زیاد خرده گرفت و مابقی هم که دقیقا عبارات کتاب بدون هیچ تغییری می باشد 

سوال 13 گزینه الف با سوال 5 گزینه ط اشتراک دارد و عبارت در دو جا آمده است و بهتر می بود از عبارت دیگری در اینجا استفاده میشد . 

و مابقی سوالات بسیار روان و ساده می باشد علی الخصوص بخش درک متن که اگر دانش آموزی نتواند 1 نمره آن را بگیرد باید به تلاش خودش شک کند . 






موضوع: نمونه سوال عربی 12 تجربی ریاضی،
[ پنجشنبه 9 خرداد 1398 ] [ ساعت 09 و 45 دقیقه و 21 ثانیه ] [ خ آمنه آقایی ]